Innowacje pedagogiczne

Przyrodnicze laboratoria
Klub Europejski
Mali odkrywcy

 

 „Przyrodnicze laboratoria”

„Uczymy się najlepiej wówczas, gdy bierze w tym udział cała nasza osoba, czyli poznajemy świat przez to: co widzimy, co słyszymy, co wyczuwamy smakiem, węchem, czego dotykamy, co sobie wyobrażamy, co wyczuwamy intuicyjnie, co czujemy. Nauczyciel zaś ma za zadanie stymulować, inspirować, pobudzać, umożliwiać samodzielne uczenie się. ”

Innowacja „Przyrodnicze laboratoria”- polega na propagowaniu nauki poprzez działanie, eksperymentowanie, obserwację bezpośrednią i przeżywanie. Szczególnie zwraca uwagę na własne działania ucznia a także rozwijanie jego naturalnej ciekawości.

Realizowana jest w naszej szkole od 2016 roku w klasach 1 - 3.

 Główne cele to:

  • rozwijanie kompetencji przyrodniczych,
  • poznanie zależności występujących w przyrodzie oraz swojego wpływu na nie,
  • wyposażenie uczniów w metody poznawania, badania, odkrywania, wyjaśniania otaczającego świata, wykrywania zależności między różnymi faktami, zjawiskami i procesami zachodzącymi w otaczającym nas świecie oraz zachowań niezbędnych dla dobrego, bezpiecznego funkcjonowania w kontaktach z ludźmi i przyrodą,
  • wspieranie postawy twórczej uczniów,
  • stymulowanie samodzielnego myślenia i działania, rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów dydaktycznych i nie tylko w sposób twórczy,

 

W osiągnięciu założonych celów innowacji pomaga nam zastosowanie metod aktywizujących, przeprowadzanie doświadczeń i mini eksperymentów, dokonywanie obserwacji oraz techniki twórcze.

W ramach działań innowacyjnych organizujemy zajęcia w terenie , wyjścia do muzeum przyrodniczego, ogrodu botanicznego, spotkania z pracownikami naukowymi, zakładamy hodowle roślin, tworzymy albumy przyrodnicze, eksponujemy  prace, uczniowie biorą udział w konkursach, świetnie się przy tym bawiąc.

 

 

Od 1 września 2018 roku zajęcia „Młodzi w Europie” realizowane są w ramach innowacji pedagogicznej.  Zajęcia te adresowane są do klas 7-8 SP i odbywają się w ramach godzin pozalekcyjnych.

Innowacja ma na celu rozwijanie zainteresowań uczniów, poszerzanie wiedzy o otaczającym świecie, kształtowanie postaw twórczych i kreatywności, uwrażliwienie na kulturę i sztukę. Uczymy się również współdziałać w grupie, być otwartym na możliwości innych.

Staramy się uczyć w atrakcyjny sposób!

Oto niektóre nasze aktywności .

 

 ZAJĘCIA w latach 2018 - 2020

Młoda Europa ciągle podróżuje po świecie. Europa jest już za blisko!

Od czasu do czasu ciągnie nas do dalekich miejsc. Dlatego nie dziwcie się, że zapuszczamy się do odległych krajów. Niektóre z nich mogą się powtórzyć- wszak nasi uczniowie kończą szkołę, a na ich miejsce pojawiają się nowi PODRÓŻNICY. Tak więc ostatnio byliśmy między innymi w następujących miejscach….

 

TURCJA

Turcja zachwycić może wieloma miejscami- od pięknej Kapadocji do Stambułu, miasta trzech kultur.

Poznaliśmy historię derwiszów, latających dywanów, oka Fatimy, gór Taurus i wszelkich odcieni dawnej i współczesnej Turcji. W naszej kuchni królował zaś KEBAB!

 

 

 

 

GRECJA

Grecja - kraj suchy i gorący,

To kraj z ciekawej historii - słynący,

Najstarsze centrum europejskiej kultury - wiemy,

Wiemy też, że jej stolicą są Ateny.

Otaczają Grecję cztery morza - wcale nie wąskie,

Egejskie, Kreteńskie, Śródziemne i Jońskie.

W skład Grecji wchodzi 1400 wysp,

a Olimp to tam najwyższy szczyt.

 

FRANCJA

Francja to podobno serce kulturalne Europy. Stąd nasze zainteresowanie modą, urodą, muzyką i cudownym językiem francuskim. Odpowiada nam klimat z filmów „Allo,allo”

i historia trzech muszkieterów. Pamiętajmy, że Francja to stolica winorośli, piękne Lazurowe Wybrzeże, Prowansja i dolina zamków nad Loarą.

 

 

 

 

 

 

WIELKA BRYTANIA

Wydawało się nam, że wszystko wiemy o tym wspaniałym kraju, ale w podróży okazało się, że Walia, Anglia i Szkocja skrywają wiele mało znanych tajemnic. Czy udało nam się odkryć je wszystkie?

 

 

STANY ZJEDNOCZONE

 

To dopiero była wyprawa!

Dwa miesiące spotkań, rozmów,quizów i zadań związanych z tym INTERESUJĄCYM krajem. „Bitwa na stany”, tygiel kulturalny, ciekawe miejsca, magia Hollywood a nawet tajemnica Roswell…A na koniec słodka wyprawa do Pancakes House!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

JAPONIA  

Ponieważ w Młodej Europie są specjaliści od Japonii, nie mogliśmy nie wstąpić do Kraju Kwitnącej Wiśni. Tu wszystko jest ciekawe – zupełnie inna kultura,tradycja ,mentalność mieszkańców wywodząca się od czasów samurajów. Szkoda, że to tak daleko! Za to sushi smakowało wszystkim…

 

 

 

BELGIA

Belgia jest mało znanym w Polsce krajem. Dzięki naszej podróży mogliśmy przekonać się dlaczego Flandria rywalizuje z Walonią, dowiedzieć skąd pochodzą frytki, z czego słynie Antwerpia i kim jest Manneken pis.

A w naszej klubowej rywalizacji nieznacznie Flandria górą!

   http://www.sp105.edu.pl/uploads/editor/959bd6e055b2be90c0c0f603bc89cf1521374622.jpg

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Innowacja jest przeznaczona dla uczniów klas II- IV, które po zajęciach przebywają w świetlicy szkolnej. Realizowane na spotkaniach zagadnienia łączą teorię z praktyką, pozwalają bliżej poznać wybrane zjawiska przyrodnicze i dotyczą najbliższego środowiska, otoczenia dziecka.

 

 

 

 

 

Bliższe poznawanie wybranych zjawisk przyrodniczych, obserwacje, proste eksperymenty i doświadczenia, zabawy dydaktyczne, działalność plastyczna i techniczna, oraz konkretne działania w środowisku i dla środowiska sprzyjają łatwiejszemu przyswajaniu wiedzy, umiejętności oraz dają uczniom wiele satysfakcji. W ten sposób mamy nadzieję pobudzić dzieci do obserwacji otaczającego świata i stymulować zainteresowania (plastyczne, techniczne) oraz zdolności twórczego myślenia.

Harmonogram działań - "Mali odkrywcy"